CRO

7 MÅTER Å SKAPE NYE KUNDER

Få flere kunder på nettet - vi viser deg hvordan
skape nye kunder

– Nøkkelen til å omvende en besøkende til en kunde er ved å skape tillit

 

1. Et forståelig og klart budskap

Snakk kundens språk. Fokuser på hvorfor de skal velge nettopp ditt produkt, istedenfor å fylle siden med tekniskeformaliteter og spesifikasjoner som kundene ikke kan relatere til.

2. Verifisering og godkjennings-symboler

Har du har godkjenninger eller verifiseringer knyttet til din bedrift eller noen av dine produkter eller tjenester. Er det helt essensielt å synligjøre dette for kundene ved å velge en strategisk plassering av symboler på forsiden av nettsiden.

3. Kundeomtaler

Ikke skryt ditt eget produkt opp i skyene, men overlat det til kundeomtalene. Ved å overlate produktomtalene til kundene vil man skape større tillit til produktet og på den måten generere nye kunder. Inkluder alltid navn på kunden, helst hele navnet og ta gjerne med hvem de representerer, fima etc. Dette vil igjen skape mer tyngde. Dersom man i tillegg bruker bilde er dette en stor fordel og gir mer tiltro til omtalen.

4. Bilder

Istedenfor å bruke stockphoto (kjøpte bilder) som har blitt brukt av utallige andre, så vil det lønne seg å ta noen gode bilder av deg og dine ansatte. Dette kan ha en positiv innvirkning på konverteringen ved å skape gjenkjennelse og identifisering.

skape nye kunder graf

5. Ordresikkerhet

Hva skjer når du har trålet en webside for gode tilbud og lekre produkter, lagt alt i handlevognen og trykket deg videre for betale for det hele?
Vil den forespeilede summen være endelig eller vil du bli pålagt nye gebyrer og kostnader som du ikke har blitt opplyst om? Ved hjelp av noen få linjer kan du enkelt opplyse kundene om at den endelige summer faktisk er den endelige summen, uten noen ubehagelige overraskelser.

6. Fysisk Adresse

Har du en web-basert shop i tillegg til en ordinær butikk, kan det være strategisk å inkludere adressen til den ordinære butikken inn på nettsiden. Mange kunder foretrekker faktisk å se og kjenne på varene og man kan da møte utvide kundegruppen ved å opplyse om slike ting.

7. Penger er ikke alt

Det er viktig å vektlegge hvorfor du har stor tro på produktene eller tjenestene du tilbyr. Fortell også kundene om firmaet og om hvilke mål og verdier dere har. Dersom man er også er med på å donere en andel av overskuddet til veledige formål, vil dette bidra til å skape sympati og tillit.

Her har dere fått noen tips om noen enkle men nødvendige grep som underbygger tilliten og øker kvaliteten på deres nettside. Enten det er nettbutikk eller vanlig nettside er det viktig å tenke over hva slags budskap man sender og om innholdet treffer riktig og ønsket kundegruppe.

Vil du lese mer om konverteringsoptimalisering/ CRO klikk her!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *