M360 Reklamebyrå har hjulpet Enzo Poli med sms-markedsføring

SMS-markedsføring for Enzo Poli

Vi oppretter ofte nyhetsbrev for kunder, men har nå i tillegg forsøkt oss på SMS-markedsføring. Det er mange regler rundt det å markedsføre per SMS og en slik kampanje forutsetter selvfølgelig at man har mottakernes samtykke til å sende ut SMS. Har man et kunderegister med mange telefonnummer, er SMS markedføring noe man burde prøve.

Fordeler og ulemper

Det er mange begrensninger når det gjelder utforming av SMS-markedsføring kontra en e-post markedsføring. Virkemidlene man kan benytte seg av er store og små bokstaver og nettstedslink.

SMSene ser ikke like spennende ut som et nyhetsbrev, men sannsynligheten for at budskapet når frem til mottakeren er mye større. Selvfølgelig med den forutsetningen at nummeret stemmer og mobiltelefonen er på.

Håndfaste tall

Ved å legge til nettstedslink i SMSen, kan man ved hjelp av blant annet Google Analytics, få noen håndfaste tall på hvor mange som har besøkt en side, som resultat av SMS-markedsføringen. Om markedsføringstiltaket gir ønsket resultat, ser man på omsetningsstatistikken i etterkant av SMS utsendelsen.

Ansvarlige:

Markedsføring: Mai Lena Mondal

Ønsker du SMS-markedsføring?
Ta kontakt på

post@m360.no