Få flere kunder i nettbutikken din (2:3)

Nøkkelen til en suksessfull nettbutikk
7. Logo

En attraktiv logo som står i stil til bedriften og resten av designet er enkel måte å gi ditt publikum et godt førsteinntrykk. Hold deg gjerne til en minimalistisk og ren stil og ikke fall for fristelsen av å vise frem absolutt alle produkter og tjenester på en gang.

Høy kvalitet på bildene er også ekstremt viktig. Kontakt leverandøren for å få tilgang til profesjonelle bilder eller lei en fotograf til å ta bilder om du ikke behersker dette selv.

style child logo

Logo laget for Style-Child

Vurderer du en oppfriskning av din logo eller trenger du ny?
8. Visuell identitet

For å kommunisere klart og tydelig til kunden om hvem du er og hva du tilbyr er riktig bruk av både tekst, bilder, fonter og farger essensielt. Det er flere punkter man bør følge:

  • Gi merkevaren et navn
  • Skill deg ut med en gjenkjennelig visuell identitet
  • Lage en visuell identitet som lover tillit og kvalitet
  • Pass på at logoen står i stil til merkevaren

Olive Garden, en kjent italiensk restaurant i USA hadde lenge en logo som egentlig ikke var en logo, men et skilt – som ble brukt som logo. Den nye logoen fornyet hele den visuelle identiteten og sto mer i samsvar til merkevaren.

Kjente Slagord / Taglines
bmw

The ultimate driving machine.

harley-davidson

American by birth. Rebel by choice.

pepsi

The choice of a new generation.

Connecting people.

Your potential. Our passion.

Like no other.

Just do it.

I’m lovin’ it!

9. Taglines

Identifikasjon – Et godt slagord må være konsekvent med merkenavnet.

Minneverdig –  Noen av de beste slagordene fra ble laget for mange år siden, men brukes fortsatt den dag i dag.

Gunstig –  Forklar kortfattet fordelene med din merkevare på en måte som er tydelig for forbrukerne. Fortell om hvorfor man ikke kan klare seg uten og skap en positiv holdning til navnet.

Differensiering –  I et stadig større marked er det viktig å skille seg ut fra sine konkurrenter. Her kan et kreativ og smart slagord utgjøre en forskjell.

Gjør det enkelt – Bruk bevist ord som gir den effekten du ønsker å oppnå i tillegg til korte nøkkelord. Ett ord er vanligvis ikke nok.

10. Vær unik!

Selv om det liten vits å finne opp hjulet på nytt så bør du allikevel kartlegge og tydeliggjøre hva som skiller deg fra konkurrentene. Hvorfor skal man velge ditt produkt, handle i din nettbutikk, betale for dine tjenester? Det må være helt tydelig hva som gjør deg bedre enn resten av markedet. Ikke la de besøkende lete etter gode grunner til å velge deg, gjør det klart med en gang!

Det kan være flere områder der du kan være unik. Selger du et unikt produkt eller en unik tjeneste? Har du helt vanvittig gode priser eller en ekslusiv returpolicy?
Har du gratis frakt og retur på dine varer eller donerer du en prosentandel av salget til en god sak, eller har du rett og slett bare et utrolig kult designkonsept? Mulighetene er mange, du må bare finne ut hvordan du kan skille deg ut!