Julekalender på Sosiale Medier

Boost din bedrift med Julekalender på Facebook

Vi i M360 Reklamebyrå har vært så heldige å få utvide spekteret vårt av tjenester vi kan tilby våre kunder. Ett av våre siste prosjekter har vært utforming av julekalender på sosiale medier, i dette tilfellet, Facebook.

Med sine 1.35 milliarder aktive brukere er det ingen tvil om at Facebook er en arena der mange bedrifter kan nå ut til sin ønskede målgruppe.

Og det er nettopp dette en av kundene våre Enzo Poli har forstått,
– en nisjekjede som leverer sko, belter, vesker og annet tilbehør i italiensk kalveskinn av ypperste kvalitet.
For Enzo Poli har vi laget en julekalender som har flere formål,
– med spørsmål utformet slik at deltageren må finne svarene på hjemmesiden til Enzo Poli, på deres Instagramkonto, eller der de selger produktene sine på nett. På denne måten skaper man økt aktivitet blant brukerne samtidig som man får opplyst relevant og nyttig informasjon om selve bedriften.

julekalender

Etter lansering av julekalenderen for Enzo Poli, har vi sett en økning på 9 ganger så mange besøkende på hjemmesiden, enn før lansering.

Når man deltar i Enzo Poli´s julekalender og sender inn svar på dagens spørsmål, blir man bedt om å legge igjen en epostadresse. Man må også godkjenne å motta nyhetsbrev for å kunne delta. Dette har igjen stor nytteverdi for oppdragsgiver som senere vil kunne benytte seg av epostlisten for nyhetsbrev og utsendelser per mail.

Facebooksiden til Enzo Poli har fått en markant økning i antall følgere på Facebook i forbindelse med publisering og annonsering av julekalenderen. Med en riktig utformet kalender med relevante og gode spørsmål som har flotte premier, vil man skape god PR og omdømmebygging på en morsom og verdiskapende måte. I tillegg skaper man noe som gir gode muligheter for ettermarkedsføring.