seo header

Kort om Søkemotoroptimalisering

SEO står for Search Engine Optimization, på norsk; søkemotoroptimalisering. Med SEO sørger man for at et nettsted kommer høyere opp i søkemotoren ved hjelp av ulike verktøy og tiltak. På denne måten øker man trafikken til nettstedet. En god SEO-innsats begrenses ikke bare til en bra rangering, men omfatter alle de oppgavene som påvirker hvor ofte og på hvilken måte en nettside vises i søkemotorene.

Content Marketing

Content Marketing eller innholdsmarkedsføring, er et av hjelpemidlene man benytter for å komme høyt opp i søk på sider som Google og Bing. Søkenettverkene vil alltid prioritere sider med godt innhold. For at crawlerne skal skjønne at dette er en side med godt innhold er det flere faktorer som spiller inn:

  • Siden må har riktig struktur
  • Teksten må være lettleselig både for crawlerne og oss dødelige
  • Sentrale søkeord og termer må være nevnt i teksten
  • Siden må være sikker (SSL) og responsiv (tilgjengelig på alle skjermstørrelser)
  • Siden bør ha bra oppbygging og god brukerflyt
  • Siden bør ha lav fluktfrekvens og mange besøkere.

Ønsker du å øke synligheten i søkenettverkene?

La oss ta det over en kaffe…

Ditt navn *

E-post *

Melding


* Må fylles ut

Besøk som kommer til nettstedet ditt gjennom søkemotorer som Google og Bing kalles organisk trafikk. Organisk trafikk er resultatene som kommer frem på f.eks Google uten at du har betalt Google i form av AdWords annonser, som er betalt trafikk. For å komme høyt opp på resultatlistene bør nettsiden være søkemotoroptimalisert. Når du genererer treff i søkenettverkene, må du føre kundene dit du tjener penger på dem.

Søkemotoroptimalisering er tidkrevende, men en langsiktig investering i synlighet på nett.