Hvilke markedsføringskanaler er det viktig å målsette mot i 2023?

image source –  https://pixabay.com/photos/online-marketing-internet-marketing-1246457/

Når det kommer til markedsføringskanaler, så er den digitale markedsføringen et av de viktigste. Det gjelder å finne utav hvilken målgruppe du skal henvende deg til og på hvilken måte de skal nå ut på. I disse dager finnes det heldigvis flere alternativer.

Du kan nå ut til digitale kanaler på sosiale medier, mobile enheter og nettsider. Det å bruke e-post er også en mulighet. Den digitale markedsføringen er viktig fordi du når ut til et større publikum på en effektiv og målrettet måte med bedriften din.

Innholdsmarkedsføring for mer besøk

Et av markedsføringskanalene er innholdsmarkedsføringen. Her planlegges strategiene for å markedsføre og bruke målinger av innhold. Poenget er å tiltrekke seg folk til å besøke nettstedet. Et eksempel på dette er å lenke til nøkkelord som bingo casino, til å markedsføre folk til å besøke nettstedet som er tilknyttet lenken som det er blitt referert til. Dette resulterer i mer organisk vekst for nettstedet og folk som bruker tjenestene som tilbys av lenken – bingo i vårt eksempel. Dette er gunstig for begge parter.

Innholdet skal på en måte lede til mer interaksjoner som virker meningsfulle til å oppfylle behovene for bedriften og publikum.

Skap innhold som på en måte bygger relasjoner mellom deg og målgruppen. Brukes innholdet, blir publikum kjent med merkevaren. Dette blir dermed en type markedsføring som kombinerer ulike digitale markedsføringskanaler.

SEO – søkemotor og optimalisering for organisk trafikk

For å kunne få besøkende på nettstedet via søkemotorer, kreves en optimalisering av søkemotoren. Innholdet bør dermed være av god kvalitet, slik at det er optimalisert nok til å kunne vises i øverste del i søkemotorene. Når du bruker optimaliseringen riktig, blir SEO-en en god kilde for en mer organisk trafikk.

Du kan for eksempel se for deg google som har flere milliarder med besøkende hver dag. Det er derfor viktig å havne lengre opp i søk, slik at du blir lagt merke til. Uten en optimalisering, vil du ende opp med å henge etter. Det er derfor viktig for å beholde en drivende trafikk for å skape mer engasjement.

Influenser-markedsføring

Videre så har du ikke annet en influence marketing, også kjent som influenser-markedsføring. Dette går ut på at du benytter deg av personer som er forbilder og dermed har en stor påvirkningskraft på de ulike digitale plattformene. Følgere av personer med innflytelse på sosiale medier er folk de stoler på.

Dette har blitt en stadig voksende markedsføringskanal. På denne måten når du ut til flere og gjerne den målgruppen du ønsker å nå ut til. Influenser-markedsføringen skal være den kanalen som er raskest voksende på brukeranskaffelseskanalen. Så hvorfor ikke utnytte muligheten?

Det har blant annet gått over organiske søk, e-post markedsføringer og betalte søk. Influenser-markedsføringen er dessuten den mest kostnadseffektive av dem alle. Det lønner seg dermed å gjøre gode undersøkelser. Se etter om du finner noen med best mulig innflytelse for akkurat ditt budsjett og din bedrift.

Hvordan bruke en influenser?

Influenserne har som en ganske stor påvirkningskraft på sine følgere, som har dem som forbildene sine. Bedriften får en god nytteverdi ved at det reklameres for merkevaren. Det er vanlig at annonsørene er på utkikk etter innflytelsesrike personer som er egnet for å markedsføre deres merkevarer. Dette er derfor et alternativ å vurdere.

Du kan for eksempel gjøre dette ved å finne en influenser som har samme verdi som selskapet ditt. På denne måten får du fremhevet verdien for det som betyr mest for bedriften, ved at det markedsføres av noen som kjenner på de samme verdiene. Dette blir dermed en fordel for begge parter i denne situasjonen. Alt i alt kan det være greit å teste ut de ulike kanalene, før du eventuelt bestemmer deg for en bestemt en.

You may also like...